Powrót do koncertowania po wielkiej przerwie spowodowanej pandemią, to wielka rzecz, tym bardziej wielka, że przy okazji brytyjski zespół muzyczny zadba o jak najmniejszy negatywny wpływ na emisję CO2. Wszystko to dzięki współpracy Coldplay z BMW, które dostarczy akumulatory samochodowe. Będą one źródłem zasilania podczas nadchodzącej trasy koncertowej Music Of The Spheres.

Akumulator pokazowy zapewni niezbędną energię elektryczną podczas występów na żywo, wykorzystując ponad 40 z samochodowych baterii nadających się do recyklingu, dzięki czemu seria koncertów będzie bardziej zrównoważona. To uczyni ją jedną z najbardziej ekologicznych tras w historii muzyki. To zupełna nowość w świecie branży live, która może być planem na przyszłość.

Technologia przechowywania zasilania podczas występów na żywo zostanie zapewniona przez częściowo przetworzone akumulatory z BMW i3. Akumulator będzie głównym źródłem zasilania, ma on zapewnić nie tylko niezbędną energię, ale także zmniejszenie śladu węglowego wszystkich koncertów w czasie trasy. W pełni zastąpią one generatory napędzane benzyną i olejem napędowym.

Akumulatory będą ładować fani

To nie jedyna nowość, bowiem akumulatory będą ładowane również dzięki fanom znajdującym się na koncercie. Pozyskiwanie energii do baterii ma odbywać się przy użyciu podłogi kinetycznej, a także rowerów elektrycznych. To pierwsze rozwiązanie czerpie prąd z ruchów podłogi, które są wywoływane dzięki aktywności widzów. Poza tym energia będzie brana m.in. z instalacji słonecznych oraz generatorów zasilanych hydrorafinowanym olejem.

„Jesteśmy dumni, że możemy współpracować z BMW, aby stworzyć pierwszy na świecie mobilny akumulator pokazowy, który pozwoli nam zasilać nasze koncerty prawie w całości z czystej, odnawialnej energii”, mówi Chris Martin z Coldplay.

To nie pierwsza współpraca BMW z Coldplay

W czerwcu 2021 r. kampania reklamowa BMW iX i BMW i4 była wspólnie opracowana przez BMW i Coldplay. Piosenka z kampanii “Higher Power” stała się hitem, natomiast wiersz z tekstu utworu “This joy is electric” stanowi przekaz marki dla obu elektrycznych modeli.