• Na legendarnym torze testowym w Lingotto posadzono ponad 40 000 roślin
  • Elektryczny (500)RED symbolizuje przesłanie: „chrońmy planetę i jej mieszkańców”
  • Światową premierę nowej edycji modeli (500)RED uświetnił Bono – wokalista U2

Lingotto to dzielnica Turynu, ale także lokalizacja zamkniętej w 1982 r. fabryki Fiata. Na dachu jednego z budynków znajduje się legendarny tor testowy o długości 1,2 km. Miejsce to nabrało teraz nowego znaczenia, gdyż poddane rewitalizacji stało się nie tylko strefą do testowania aut elektrycznych Fiata, ale także potężnym ogrodem o nazwie La Pista 500.

Park składa się z 28 dużych wysp o łącznej powierzchni ponad 7000 m2 na którym posadzono 40 tys. roślin aż 300 gatunków. Ogród La Pista 500 został stworzony jako wspólna przestrzeń dla mieszkańców Turynu i turystów, gdzie można odpoczywać i bawić się. Na 4. piętrze budynku znajduje się także wychodząca bezpośrednio na tor testowy Lingotto Casa 500, czyli otwarta przestrzeń wystawowa. Casa 500 to niż tylko zwykłe muzeum motoryzacji, opowiadające o historii Fiata 500, ale także przestrzeń ukazująca szacunek dla środowiska w tworzeniu przestrzeni fabryki i materiałów użytych do produkcji aut.

Fiat 500(RED) – Bono i Stellantis walczą z AIDS i COVID-19

Uroczyste otwarcie tego miejsca uświetnił znany z działalności społecznej Bono – wokalista U2 oraz współzałożyciel (RED). Incjatywa (RED), nazwana od koloru alarmowego, została założona przez Bono i Bobby'ego Shrivera w 2006 roku, aby angażować koncerny do walki z pandemią AIDS. Dziś (RED) walczy także z poważnym zagrożeniem, jakim jest COVID-19. Zebrane przez (RED) fundusze (prawie 700 mln dolarów) pomogły już na całym świecie ponad 220 mln ludziom. Fundusze przekazane przez Stellantis (w ciągu najbliższych 3 lat będzie to ponad 4 mln dolarów) sfinansują więcej programów ratujących życie.

Fiat 500(RED) – wersja specjalna

Otwarciu „podniebnego i zielonego” toru w Lingotto towarzyszyła także premiera nowej wersji wyposażeniowej (RED), która dostępna będzie w całej gamie Fiata 500: (500)RED, (500X)RED i (500L)RED. Nazwa (RED) nie jest jedynie odzwierciedleniem koloru nadwozia (dostępne są trzy barwy), a symbolem nowego rozdziału dbałości o środowisko przez koncern Fiata. Odmiana oparta na bogatej wersji Dolce Vita charakteryzuje się we wnętrzu czerwonymi detalami, m.in. tapicerką siedzenia kierowcy (w opcji także pozostałe fotele w tym kolorze), deską rozdzielczą oraz akcentami stylistycznymi na dywanikach podłogowych. Na zewnątrz wersję specjalną rozpoznamy po logo 500(RED) widocznym na nadwoziu i nakładach felg. Do każdego modelu z edycji (500)RED dołączony będzie zestaw powitalny, zawierający dozownik do dezynfekcji rąk oraz spersonalizowaną obudowę na kluczyki. W zestawie znajdzie się również list podpisany przez Oliviera François i Bono, witający klienta w społeczności (RED).

Ceny elektrycznego Fiata 500 (RED) poznamy na początku października, wtedy nastąpi także otwarcie zamówień.