• General Motors ostrzega użytkowników modelu Bolt, aby przy parkowaniu zachować dystans 15 m od innych pojazdów.
  • Ostrzeżenie związane jest z ryzykiem nagłego wybuchu pożaru - dotychczas zapaliło się 10 egzemplarzy.
  • Wydane przez GM ostrzeżenie dotyczy wszystkich Chevroletów Bolt sprzedanych od 2016 r.

Być może na szczęście Chevrolet Bolt jest w Polsce niedostępny (chyba że ktoś ma takie auto z prywatnego importu). W przeciwnym razie przy wjazdach do garażu obok znaku informującego o zakazie wjazdu aut z instalacją LPG zapewne widniałaby także tabliczka zabraniająca parkowania właśnie tego elektrycznego Chevroleta. Wszystko dlatego, że General Motors wezwał niektórych właścicieli modelu Bolt, aby parkowali swoje samochody w odległości minimum 15 m od innych aut, aby ograniczyć ryzyko rozprzestrzenienia się w przypadku nagłego wybuchu pożaru auta.

Chevrolet Bolt - koszt wycofania i odkupu aut sięgnie 1,8 miliarda dolarów

Producent z Detroit wezwał wszystkie z ok. 142 tys. egzemplarzy Chevroleta Bolt, które zostały sprzedane od 2016 r. Przyczyną wycofania aut jest ryzyko zapalenia się akumulatorów. GM przeznaczył 1,8 miliarda dolarów na koszty związane z wycofaniem i odkupieniem aut od niektórych niezadowolonych właścicieli. Koncern zamierza odzyskać większość tej kwoty od firmy LG Corp, dostawcy akumulatorów.

Nowe informacje przekazane przez GM mogą jeszcze bardziej zaniepokoić użytkowników Bolta, chociaż wielu z nich już i tak rzadziej korzysta ze swoich aut, aby zminimalizować ryzyko wybuchu pożaru w wyniku przegrzania baterii. Najnowsze zalecenie koncernu, mówiące o zachowaniu dystansu 15 m od innych pojazdów, z pewnością będzie najbardziej uciążliwe dla mieszkańców miast. Dotychczas GM potwierdził 10 pożarów.

Chevrolet Bolt - najlepiej parkować tylko na zewnątrz

Nominalnie Chevrolet Bolt może przejechać ponad 400 km na jednym ładowaniu. Tyle teoria. Aby ograniczyć ryzyko pożaru, GM zaleca, aby ograniczyć ładowanie do 90 proc. pojemności akumulatorów i nie dopuszczać do spadku energii poniżej poziomu, który pozwala na przejechania ok. 110 km. Co więcej, producent sugeruje, aby bezpośrednio po naładowaniu samochody stały na zewnątrz, a w nocy nie były ładowane wewnątrz budynków.

Do pożarów Chevroletów Bolt dochodzi stosunkowo rzadko, a ich przyczyną są dwie nietypowe wady związane z problemem produkcyjnym w fabrykach LG w Michigan i Korei Południowej.